Ik zie het genoeg voorbij komen op Facebook en LinkedIn. Een ondernemer is op zoek naar een boekhouder/accountant en binnen no-time hangen er tientallen berichten onder. De keuze is reuze, maar welke keuze maak je dan? En waarom duiken al mijn collega’s er als vliegen bovenop, met allemaal de wens de ondernemer te verleiden voor een eerste kennismakingsgesprek. Is dit de tactiek die wij als boekhouders en accountants moeten hanteren? In mijn beleving niet, op deze manier kun je als kantoor en persoon niet goed onderscheiden. Het is een loterij waar wij niet aan mee (kunnen) doen. Dat is allemaal leuk vertelt Henk, maar hoe komen wij dan bij Accountant Vast? 

Digitale look

Laat voorop staan dat wij veel tijd steken in de look en feeling van ons kantoor. Dat doen wij voor een groot deel digitaal. Als Cloud Award accountant winnaar is het van belang dat de site actief is door middel van blogs en klantcases. Maar ook de uitstraling van ons kantoor komt goed naar voren. Wij staan voor een frisse en moderne uitstraling. Daarnaast staat het team van Accountant Vast op de site, met hierbij direct een knop om te mailen of hun LinkedIn profielen te bekijken. De huidige ondernemer vandaag de dag prikt meteen door een site met mooie ‘nepfoto’s' en is ook opzoek naar een stuk vertrouwdheid. Onderdelen op de site zoals duidelijkheid over de kosten, direct een pakket kunnen samenstellen, veelgestelde vragen en genoeg mogelijkheden/momenten binnen de site om contact op te nemen zijn essentieel. Vanzelfsprekend is er ook aandacht besteed aan de vindbaarheid op internet.

Social media

Actief gebruik van social media is voor ons zeer belangrijk. Hiermee krijg je reuring, respons en kom je onder de aandacht. Vaak toch echt het ondergeschoven kindje van onze collega's, die dit niet of half doen. Door een marketingbureau in de arm te nemen hebben wij dit goed gewaarborgd. Onze taak is om te zorgen voor input (blogs, klanten vertellen, foto’s, ontwikkelen e.d.), zij zorgen voor beheer, grafisch aspect en juiste plaatsing. Ook komen zij met ideeën en voorstellen om door te voeren. Elke maand hebben wij contact over de strategie die wij hanteren en stellen wij doelen.

Fysieke look

Naast de digitale look en feeling is ook de fysieke uitstraling van ons kantoor belangrijk. De uitstraling vanaf het parkeerterrein tot aan de spreekkamer hebben wij bij Accountant Vast tot op de detail uitgevoerd. Juist in een digitaal tijdperk kan men zich onderscheiden met sfeer en beleving. Kies je als administratie- of accountantskantoor nog voor een typische kantoorinrichting, dan sla je compleet de plank mis. Wij beseffen ons dat een groot deel van de kantoren straks allemaal in de cloud werken met vaste prijzen. Juist dan is het belangrijk je goed te onderscheiden. De personen in combinatie met de fysieke look en feeling van het kantoor worden dan doorslaggevend. Wij willen de klant ook het gevoel geven graag bij ons te willen horen!

 

Be happy

Daarnaast moet je nooit de kracht van je huidige klant vergeten. Wij zorgen ervoor dat deze happy is door middel van ontzorging, kwaliteit en snelle communicatie. Het is dan ook geen gekke vraag om te vragen of hij/zij happy is en dit op welke manier dan ook wil delen. Wij van Accountant Vast zijn niet alleen trots op ons format maar ook op onze klanten. Dit zorgt ervoor dat wij blijven groeien en steeds meer ondernemers zich graag bij ons aansluiten.

Wie kies jij?